V Praze 2. října 2024 – Investiční skupina WOOD & Company oznámila úspěšné ukončení procesu akvizice nákupního centra Aupark Bratislava. Byl tak završen více než tříletý proces, kdy v roce 2021 WOOD & Company vstoupila do vlastnické strukutry OC Aupark. Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) tímto krokem ukončila svoje akcionářské působení v nákupním centru a dokončila prodej svého posledního aktiva na Slovensku.
Transakce, která byla v době svého oznámení v roce 2021 označena za největší single asset realitní akvizi na Slovensku v celkové hodnotě 450 milionů eur, byla realzována přesně podle plánu. WOOD & Company se v těchto dnech, spolu se svým joint venture partnerem Tatra Asset Management (TAM), stali jedinými akcionáři Aupark Bratislava, přičemž WOOD & Comapny drží většinový podíl.
„Úspěšné završení akvizice Aupark Bratislava je pro WOOD & Company významným milníkem a potvrzuje schopnost plnit strategické závazky vůči našim obchodním partnerům i investorům,“ říká Martin Šmigura, Local partner WOOD & Company a dodává: „Aupark je klíčovým aktivem v našem produktovém portfoliu a jeho akvizice podtrhuje naši silnou pozici na středoevropském retailovém trhu.“
Investoři měli možnost získat podíl na ikonickém nákupním centru formou AUP Bratislava podfondu a to prostřednictvím přímého úpisu akcií ještě před dovršení poslední třetí tranše.
Kontinuita v manažmentu Aupark Bratislava
Navzdory změně ve vlastnické struktuře zůstává společnost URW property manažerem OC Aupark, což zabezpečí kontinuitu provozu a manažmentu centra.
Pro zákazníky a nájemce Auparku se tedy tímto krokem nic nemění a centrum bude prokračovat ve svém provozu jako dosud. WOOD & Company však plánuje přinést nové impulzy a vylepšení, která ještě více posílí pozici tohto obchodního centra na trhu.
„Naším cílem je udržet Aupark lídrem na trhu prémiových nákupních center. Plánujeme investovat nejen do rozšíření nabídky služeb, ale i zlepšovat zážitek návštěvníků a zkvalitňovat nabízené služby,“ říká Šmigura.
Zajímavé výnosy a stabilní růst: Aupark Bratislava v číslech
Aupark Bratislava nadále potvrzuje svoji pozici prémiového nákupního centra. Od zalažení realitního fondu AUP Bratislava podfnd v roce 2021 přinesl investorům výnos 27,87 % v eurové třídě, přičemž za posledních 12 měsíců dosáhl zhodnocení 7,64 % (data k 30. 6. 2024).
Stabilní výkonnost Auparku se odráží i v jeho vysoké obsazenosti, která se dlouhodobě drží na úrovni 98 %. S 231 pronajímatelnými jednotkami a strategickou lokalitou na pravém břehu Dunaje přitahuje toto unikátní centrum ročně miliony návštěvníků. Jejich kupní síla je přitom o 42 % vyšší v porovnání se slovenským průměrem.
„Výkonnost fondu plně potvrzuje správnost našeho rozhodnutí investovat do tohto prémiového obchodního centra. Je to jediné aktivum tohto druhu ve slovenském portfoliu a jeho výnosy přesahují naše původní očekávání. Investujeme do toho, čemu věříme. Aupark je jasným důkazem toho, že dobře manažovaná obchodní centra v zajímavých lokalitách a s dobře zvolenou strategií jsou atraktivní investiční příležitostí,“ doplňuje Šmigura.
Budoucnost v zeleném hávu
V rámci dalšího rozvoje Auparku probíhá aktuálně významné rozšíření centra o dalších
6 tisíc metrů čtverečných, což přinese nejen nové bochodní prostory, ale i inovativní řešení pro návštěvníky. Představení veřejnosti proběhne už v průběhu letošního podzimu.
Obchodní centrum uvede několik prémiových značek, které budou mít v Auparku svoji první provozovnu na Slovensku, včetně rozšíření existujícíh oblíbených obchodů jako Bershka nebo Pull & Bear. Větší prostry a nový koncept představí značka Zara, která právě v Auparku nabídne nakupujícím svoji vlajkovou prodejnu pro slovenský trh.
Klíčovým prvkem rozšíření je instalace jedné z největších zelených fasád na Slovensku, která pokryje plochu přibližně 600 m2 s téměř 40 tisíci rostlinami. Zelená stěna není jen estetický prvkem, ale přináší i významné environmentální benefity. Bude přirozeně ochlazovat budovu, snižovat uhlíkovou stopu centra, zlepšovat kvalitu ovzduší a přispívat k biodiverzitě v městském prostředí.
Tyto iniciativy jsou součástí širší strategie udržitelnosti WOOD & Company. OC Aupark je od roku 2014 držitelem certifikátu BREEAM In-Use na úrovni 2x Excellent, což potvrzuje jeho vedoucí pozici v oblasti ekologického provozu komerčních nemovitostí.
„Jsme přesvědčeni, že Aupark má před sebou skvělou budoucnost. S našimi partnery z TAM se těšíme na další spolupráci při rozvoji tohto výjimečnéhoj místa,“ uzavírá Šmigura.